• červenec 2011
  • 1 494 zobrazení
Ostrov Murter a jeho okolí a k tomu ještě pár výletů do míst blízkých. To byla letošní dovolená v Chorvatsku.
2 komentáře
  • červenec 2012
  • 1 434 zobrazení
Letošní dovolená v Chorvatsku byla trochu jiná než ty předchozí. Stan jsme vyměnili za apartmán a naše oblíbené Živogošče za Bašku Vodu. Cestu jsem zvolil tak jako obvykle přes Bosnu s přenocováním v Jajcích. Přidali jsme pár výletů po okolí a cachtali se v čistém a teplém moři. Prostě bezva dovča...
  • léto 2016
  • 1 100 zobrazení
Letošní dovolenou jsme tak trochu neplánovaně prožili na ostrově Kréta v Řecku. A tady je na ukázku pár fotek z míst, která jsme navštívili (i když většinu času jsme strávili u moře, bazénu a baru)
  • červen 2017
  • 1 046 zobrazení
Vždycky jsem si myslel, že východní cíp Slovenska v trojmezí s Polskem a Ukrajinou je Bohem zapomenutý kraj. Je to ale trochu jinak. Je to velmi atraktivní oblast nejzápadnějších polonin Karpat , které se nachází v národním parku Biezczady v Polsku a NP poloniny na Slovensku.A tak jsme to prúbli na vlastní kůži. Noční rychlík z Bratislavi do Humenného, kde jsme pohodlně spinkali v lehátkovém veze, motorový vlak do Stakčína a nakonec autobus do Nové Sedlice nás přiblížili k výchozímu bodu našeho putování. Nejprve jsme překročili hranice na vrcholu Kremenec a přes Wielkou Rawku sestoupili do vesničky Ustrzyki Górné. V hezkém kempu jsme se ubytovali na dva dny. Ráno nás čekal výstup na Tarnicu, nejvyšší vrchol Bieszczad a Halič, další den pak Caryňská a Wetlinská Polonina s výstupem na Smerek. Třetí noc jsme nocovali ve Wetlině, odkud jsme vyrazili na hraniční hřeben přes Rabiu Skalu do Ruského sedla s odbočkou na Jaslo. Poslední noc na tábořišti v Roztokach Górnych a poslední etapa do Runiny přes Ruské a Smrekovicu (zaniklé rusínské vesnice). Po absolvování celé trasy přibylo na našem kontě 129 kilometrů s převýšením 6024m, spousta nových vrcholů, první mé setkání s medvědem a poznání krásného kraje.
4 komentáře
  • říjen 2009 až červen 2013
  • 1 001 zobrazení
Mým velkým přáním bylo pohlédnout na krajinu Malé Fatry ze zasněženého Rozsutce. A tohle byl poslední den, kdy jsem tak mohl učinit.(Na Velký Rozsutec platí v době od 1.3. do 15.6.
uzávěra z důvodu ochrany přírody a zachování klidu po dobu hnízdění vzácných ptáků). Cestou nahoru jsem potkal partu skvělých poutníků, díky nimž se celý výstup a pobyt na vrcholu stal nezapomenutelným zážitkem. Z Rozsutce jsem pokračoval přes Stoh na Poludňový Grůň. Plánoval jsem dojít až na chatu pod Chlebom, ale přicházející noc mi nedala odvahu jít po hřebeni dál. Sestoupil jsem ( dá li se to tak říct o sestupu plném kotrmelců) do Starého Dvora a posledním autobusem odjel domů. Krásný den se skvělými lidmi na nádherném vrcholu. Díky.
  • 1.3.2013
Letošní letní dovolenou jsme museli uskutečnit již na jaře. Naskytla se nám výhodná koupě zájezdu do našeho oblíbeného kempu Dole v Živogošči. Měl jsem trochu obavu o teplotu moře, ale to bylo teplejší než jiné roky v létě a i teploty vzduchu přes třicet stupňů byly hodně letní. Pohodu u moře jsme si zpestřili pár výlety po okolí a večery jsme trávili při svíčkách s lahvinkou dobrého vína. Bezva oddech.
  • loni na jaře
Naše oblíbené místo ke trávení dovolené v Chorvatsku na Makarské riviéře je kemp Dole v Živogošči. Čisté moře, krásné hory a klidné pláže na konci jara jsou k odpočinku to pravé. A na nějaký ten výlet se taky našel čas....
  • letos v červnu
Po ukončení pobytu v Bašce Vodě se vydáváme dále na sever, kde hodláme zůstat ještě další dvě noci. Kousek za Trogirem, ve vesnici Seget Vranjica, domlouváme ubytování za slušnou cenu v hezkém apartmánku. V okolí navštívíme starobylé město Trogir, projdeme samotnou Vranjicu i s kopečkem nad ní a jedno odpoledne si zajedeme do Rogoznice. Cestou domů se na chvíli zdržíme ve Slunji. No a pak už hurá domů.
  • červenec 2016
  • 2020
Letos jsme se vydali na dovolenou do Chorvatska na naše oblíbené místi v Dalmácii, do kempu Dole v Živogošči. Cestu k moři jsme si rozdělili na dva dny a přespali v Bosně, v hezkém městečku Jajce. Po týdenním odpočinku u Jadranu jsme k domovu vyrazili cestou na jihovýchod. Podél pobřeží jsme projeli přes kousek Bosny, Jižní Dalmácii, Monte Negro, nebo-li Černou Horu , přes hory Albánie, Kosovo , Srbsko, Maďarsko a Slovensko. Cesta tam měla 920km, ale ta zpáteční 1700km. Jeli jsme tři dny a měl jsem toho plné kecky. Se starou mapou se našinec nabloudí, když se vše mění...
  • červenec 2014
Vydávám se z Dolní Moravy na vrchol Kepáč 1143 m.n.m(Trojmorski wierch) v pohoří Králického Sněžníku, který je rozvodím tří moří. Baltského, Černého a Severního.Na jeho vrcholu stojí rozhledna, na kterou vysupuji vždy z velkou obavou, že des už určitě spadne. Děje se tak již několik let a ona stále stojí. Zkouším, jestli by se dalo jít přes Malý Sněžník na Kraličák, ale končím v hlubokém sněhu. A tak má cesta směřuje do Králík po červené turistické značce přes pár hezkých kopečků s nádhernými výhledy. Ale i tak těch deset kilometrů mi dalo zabrat.
  • 6.1.2015
Nápad vydat se do hor na Ukrajinu vyvolal zděšení. Kdekdo nám to rozmlouval, ale my jsme přesto jeli. Už sama cesta místní dopravou byla dobrodružství, ale svět hor, to byla paráda. A tak jsme přešli po horách z Luhu černohorským hřebenem, vylezli na nejvyšší horu Ukrajiny Hoverlu(2061m), poloninu Svidovec, Krásna , až jsme došli do Koločavi a celý vandr zakončili u hrobu Nikolaje Šuhaje (loupežníka). Celkem jsme našlapali bezmála 160 km a nastoupali neuvěřitelných 7250m. Všem, kteří se sem chtějí vydat mohu jen doporučit. Na zakarpatí vládne klid a pohoda.
  • červen 2014
Má být hezký i když mrazivý den a tak se s Jendou vydávám na Kraličák. Času máme dost a tak cestu zpět volíme přes Trojmorski Wierch do Dolní Moravy.
  • leden 2014
Je to má oblíbená destinace v Chorvatsku. Z hor vidíte modrozelené moře a z moře šedobílé hory Biokova. Ráj na Zemi. I když slunečné počasí výletům moc nepřálo, na nějakou tu procházku po večerech jsme si přeci jen zašli.
  • léto 2015
Na Velkém Choči jsem byl třikrát a to vždy z Liptova- z Lúček. Dnes jsem to vzal z oravské strany z vesničky Valaská Dubová, která je nejjižnější osadou Oravy a sestoupil do Vyšného Kubína. Počasí přál ( i když na začátek února bych očekával více sněhu) a tak jsem si užil opravdu nádherných výhledů .
Bílé Karpaty, hory kde je dobře a tak by nebylo nic zvláštního, kdyby sem zavítal medvěd. Šel jsem z Vrbovců a narazil jsem na stopy, o kterých si myslím, že patří huňáči, který byl před pár dny viděn v nedalekém Lanžhotě. No a i kdyby ne, hezky jsem se prošel, i když sluníško svítilo až na úplném konci...
  • 8.3.2015
Malé Karpaty jsou krásné v každé roční době. A tak jsem se vydal vlakem po nádherné trati z Veselí nad Moravou do zastávky Hrachoviště a odtud přes Velký Plešivec na Čactický hrad, no a potom údolím říčky Jablonky do Čachtic.
  • únor 2013
Venku je moc hezky a tak usedám do svého vozítka a vyrážím smět Velká Javořina. Nemám to ani moc daleko a tak za necelou hodinku zaparkuji na Vápenkách a vydávám se na vrchol v Bílých Karpatech nejvyšší. Velká Javořina má výšku 970 m.n.m a je z ní krásný výhled. A zima jí přidává na kráse. Na vrcholu je nádherně. Téměř bezvětří a oblačnost se střídá každou chvilku. A tak není nouze o modrou oblohu ani o mlhu hustou tak, že by se dala krájet. Dolu to beru cestou delší, kolem Kamenné bůdy, abych nešel ve svých stopách. A než se sliunce skloní k obzoru jsem opět u svého auta a jedu k domovu. Byl to krásný den.
  • 3.2.2015
Strážovské vrchy nemohou zklamat, a tak se tam vydávám i tentokrát. Jako hlavní metu volím ne moc vysoký kopec Rohatá skala(811m.n.m). Vycházím z Kešeckého Rovného, kam jsem přijel autobusem z Ilavy. Po překonání Gábrišských vrchů se dostávám na malou náhorní plošinu do obce Mojtín a pak už docela pohodový výstup na Rohatou skalu. Do Ladců na vlak to pak jde už jen z kopce.
  • březen 2014
Výstup na Sinou jsem plánoval už dřív, ale vždycky mi do toho vlezl nějaký jiný kopec. Až teď, po sezoně. Cesta byla zasypaná sněhem, značení dost mizerné a tak jsem párkrát bloudil a mockrát to chtěl i vzdát. Ale nakonec se to podařilo. Na vrcholu s nádherným výhledem jsem se ale nemohl moc zdržovat a tak jsem se po pár minutách kochání a musel vrátit. Když bilancuji cestu (14 hodin ve vlaku a autobuse, 4 hodiny namáhavé tůry a 7 minut na vrcholu) ptám se sám sebe, proč tak blbnu. Odpověď na tuto otázku je ukrytá ve fotografiích a vzpomínkách. No řekněte, nestojí takové výhledy za to?
  • 21.12.2012
Odjíždím do krásných hor na Slovensku, abych tam oslavil své narozeniny. A vybírám si z mých oblíbených Malou Fatru. Už jsem tam byl tolikrát a stále se vracím. Pro zpestření volím výstupovou trasu ze Sučan na Malý Kriváň. Tato trasa je poměrně nová a málo známá. Ale hezká. Na Malý Kriváň vystupuji před polednem a najednou mám spoustu času. A tak jdu opravdu volným tempem a po pokochání se výhledy z Velkého Kriváně přidávám ještě Chleb. Na chatu pod Chlebom přicházím ještě před západem slunce. Večeře, pivečko a jdu brzy spát. Ráno vstávám dřív než vyjde sluníčko a před chatou uvařím snídani, dám štamprlíka a jdu do sedla Za Hromovým a dál na Poludňový Grúň. Na Stoh se mi moc nechce (je docela silný vítr) a ze stohové zkratky mám docela obavy aby to tam neklouzalo. Vítězí žlutá kolem Stohu a už se těším na Rozsutec. Až do sedla Medziholie jsem šel sám, ale na Rozsutci bylo narváno. V sedle Medzirozsutce se opět rozhoduji, kterou cestou se dám a nakonec vítězí zelená přes Malý Rozsutec do Terchové. No a pak už domů.
  • podzim 2015
Sen jednoho muže se stal skutečností a ve středu 23.dubna roku 2014 se z druhého nástupiště břeclavského nádraží rozjel vlak o dvanácti vagonech s českými poutníky do Lurd . Ten muž , který dal dohromady 505 lidí, poutníků a nakonec i přátel, je Aleš Kučera ze Zlína.On a jeho tým nám připravil nádherný týden plný překvapení a dokázal udělat z do té doby neznámých lidí jednu velkou rodinu. A my mu za to děkujeme. A jak to celé bylo ? Fotky prozradí.
  • duben 2014
Na Podskalský Roháč jsem v mapách narazil jen náhodou a rozhodl se na něj vyrazit. Nic náročného, ale zato moc hezké. A i když je v pátém stupni ochrany přírody, je zde vyjímka, která povoluje pěší turistiku. Turistickou značku tady nehledejte, jenom na Veľkou skalu vede málo zřetelná významová značka.
  • 28.3.2014
Po dlouhé době jedna tatranská. Večer odjíždím přes Bratislavu do Štrby a první ranní zubačkou a električkou do Popradského plesa. Vyrážím ještě za tmy.Na rozcestí u Popradského plesa již začíná svítat a tak jdu dál. Až nad Velkým Hincovým plesem mne dostihnou první sluneční paprsky. Je nádherné bezvětrné počasí a led a sníh na chodnících pozvolna ustupuje. Vrcholu Koprovského štítu ve výšce 2367 m.n.m dosahuji v devět hodin. Jsem tam sám a tak si užívám opravdu nádherných výhledů. Cestou do údolí potkávám skupinku turistů, pak skupinu a nakonec davy, které se valí ve čtyřstupu nevnímaje okolí. Přicházím do Štrbského plesa na zubačku a jedu domů.