120 fotek, minulý týden, 78 zobrazení, 21 komentářů | cestování, dokumenty, krajina, ostatní, příroda
Hlavním cílem dnešního výšlapu byla rozhledna Královec nad Valašskýma Kloboukama v Bílých Karpatech a návštěva NPR Jalovcová stráň. Cestou jsem pak procházel přes moc hezká místa, jako třeba Ploštiny nebo krásný kopec Kaňůr s výhledy do Strážovských kopců.
110 fotek, letos v listopadu, 106 zobrazení, 42 komentářů | cestování, dokumenty, krajina, ostatní, příroda
Je konec října a já se již poněkolikáté vydávám na vrchol jedné z nejkrásnějších hor Slovenska, na Veľý Rozsutec v Malé Fatře. Jdu ze Štefanové k vrcholu pro sestup volím přejít Malý Rozsutec, osadu Podrozsutec a túru ukončit v osadě Podhorskovia, která patří k Terchové a jede odtud autobus. Počasí sice nebylo ukázkové, ale vždycky může být hůř. Jedinou vadou byly prázdniny na Slovensku a větší počet návštěvníků hor. Takže onen pověstný klid podzimních hor se nedostavil. Nu což, snad příště...
199 fotek, podzim, 161 zobrazení, 40 komentářů | cestování, dokumenty, krajina, ostatní, příroda
Už se stalo tradicí, že se každoročně koncem října vydáváme s přáteli na nějaký ten podzimní vandřík. Letos máme namířeno do Polska, jenom kousek za hranice, kde se zvedá pohoří Beskid Śląski s jeho nejvyšším vrcholem Skrzyczne 1257 m.n.m. Celou trasu dělíme do čtyř zhruba stejně dlouhých etap a noci trávíme na chatách PTTK (Schroniska) Na konci máme v nohou necelých osumdesát kilometrů. Tak pojďte si to projít s náma....
115 fotek, letos v říjnu, 130 zobrazení, 32 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, ostatní, příroda
K vrcholu Sněžníku se vydáváme ze Starého Města pod Sněžníkem. Ze Stříbrnic jdeme po modré až na Hraniční horu, kde přejdeme na polskou zelenou značku a nahoru šlapeme po ní. Jdu tudy poprvé a mám z toho dobrý pocit. Z Kraličáku se vracíme po klasické trase k chatě Návrší, kde si dáme pivko a klobásu. A protože do odjezdu autobusu ze Stříbrnic do Starého Města zbývají dvě hodiny, rozhodneme se na nádraží dojít po svých přes Štvanici. Vlak stíháme a ještě u nádraží si dáváme jedno na cestu...Byl to hezký podzimní výšlap.
159 fotek, letos v říjnu, 113 zobrazení, 29 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, ostatní, příroda
Pohoří Raxalpe je náhorní plošina nedaleko Vídně, která nabízí nespočet treků různé obtížnosti. I když tady nejsem poprvé, tyto hory teprve začínám objevovat. Pro dopravu jsem zvolil kombinaci auto(pto příjezd na první vlakovou zastávku na rakouském území- Bernhardsthal) dále regionální vlak do Payerbachu --Reichenau a nakonec autobus linky 1748 jedoucí od nádraží do sedla ve výšce 1070 m.n.m.s autobusovou zastávkou Prein an der Rax Gh Oberer Eggl . Pak pěšky přes kopečky až do 25km vzdáleného Payerbachu na vlak. Tak to pojďte projít se mnou....
109 fotek, letos v říjnu, 109 zobrazení, 57 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, ostatní, příroda
Na Vysoké v Malých Karpatech jsem už párkrát byl, ale o Stodúlkých, skalách pod ní, jsem slyšel jenom hodně málo. Dokonce jsem měl i trochu problém určit jejich přesnou polohu. A tak jsem se brzy ráno vydal na túru po známých i neznámých místech Malých Karpat. Cílem bylo najít Tri stodúlky a vystoupit alespoň na jednu z nich. A už teď mohu říct, že se to podařilo a že dnešní výlet do Malých Karpat stál za to...
59 fotek, 6.10.2018, 103 zobrazení, 29 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, města, ostatní
Jeden den na hezkých místech Nitry. Jako první jsme navštívili Kalvárii, pak se prošli krátce městem a prohlédli si Nitranský hrad a odpoledne podnikli výstup na Zobor.
109 fotek, 26.9.2018, 120 zobrazení, 28 komentářů | cestování, krajina, ostatní, příroda, rodina-přátelé
Tak zase po letech na "Kelčáku" s bonusem - jízdou lesní železnicí v Rajnochovicích. Trasa byla navržena jako odpočinková a to z nejvyššího možného bodu dosažitelného hromadnou dopravou, z Tesáku. Cíl jsem musel stanovit v nějaké krčmě a tak přišla vhod hospůdka Ve dvoře v Rosošném. O kousek dál jsme se pak povozili vláčkem RLŽ(Rajnochovické lesní železnice).
73 fotek, letos v září, 125 zobrazení, 32 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, ostatní, příroda
Nedávno jsem byl na koncertě Pavla Žalmana Lohonky, kde zazněla písnička "Krásnou Pálavou". A to bylo impulzem, abych se tam znovu vydal a abych nazval své album z tohoto kouzelného kraje právě po teto písni. Žalmane, díky...
105 fotek, letos v září, 134 zobrazení, 27 komentářů | cestování, dokumenty, krajina, ostatní, rodina-přátelé
Náš pobyt v italském Livignu končí a jako poslední bod zájezdu je jízda Bernina Expresem z Poschiava do Svatého Mořice (vlastně jen do zastávky Muragl, odkud podnikneme náš poslední trek). Jedná se o velmi krásnou horskou trať, kde vlaky bez použití ozubnice stoupají do neuvěřitelné výšky 2253 m.n.m a překonávají tak výškový rozdíl více jak 1800 metrů. Tak se pojďte projet a projít s náme...
54 fotek, 16.9.2018, 159 zobrazení, 15 komentářů | dokumenty, krajina, lidé, oslavy, vesnice
Ke konci léta se konala krojovaná puť na kopec Žerotín nad Radějovem v Bílých Karpatech. A já jsem tam byl taky...
126 fotek, letos v září, 122 zobrazení, 53 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, příroda, rodina-přátelé
Třetí den byla nabídka obou tras, jak dlouhé tak krátké, dolinami a do toho se mi moc nechtělo. Nechal jsem se tedy vysadit z autobusu v sedle Passo ď Eira a vyrazil na nevelkou horu La Paré. A nešel jsem sám. Bylo nás deset. A asi nikdo nelitoval....
94 fotek, letos v září, 123 zobrazení, 37 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, lidé, příroda
Na tento den jsem se těšil a zároveň se ho obával. Chystáme se zdolat vrchol vyšší jak tři kilometry. Tak vysoko jsem nikdy nebyl. Vyrážíme ze sedla Passo Forcola na hranicích Itálie a Švýcarska na téměř pětikilometrový výstup k vrcholu Monte Vago (Al Vach). Je to kouzelná krajina a tak ani nevnímáme únavu a za dvě hodiny(a kousek) stojíme ve výšce 3058 m.n.m. Je to mé životní maximum. Zpáteční cesta je o osum kilometrů delší, protože míříme až do Livigna.
107 fotek, letos v září, 121 zobrazení, 25 komentářů | cestování, krajina, ostatní, příroda, rodina-přátelé
Na druhý den pobytu v malebném Livignu byl naplánovaný výjezd lanovkou na hřebeny hor a odtud krásný trek kolem říčky Federia až k jejímu ústí do jezera Lago Livigno. Počasí nám moc nepřálo, ale bylo lepší než předpovědi uváděly...
59 fotek, letos v září, 155 zobrazení, 28 komentářů | cestování, krajina, lidé, ostatní, příroda
Na pár dní se vydáváme do Livigna, městečka a stejnojmenného pohoří na hranici Itálie a Švýcarska, zvaného též "Italský Tibet". Po nočním přejezdu z ČR se ubytováváme a po pozdní snídani vyrážíme na tůru do hor. Prvním naším cílem je hora Monte Neve s výškou 2785 m.n.m.......
170 fotek, 22.8.2018, 169 zobrazení, 99 komentářů | cestování, dokumenty, klasická-fotografie, krajina, příroda
To, že se vydám na vrchol nejvýchodnější alpské dvoutisícovky v pohoří Schneeberg, na Klosternwappen (2076 m.n.m), jsem věděl. Jenom ještě ve vzduchu visela otázka kudy. Dočetl jsem se o roklině Weichtalklamm, která k vrcholu vychází od řeky Schwarza mezi Raxem a Schneebergem. Výchozí bod je od nádraží Payerbach-Reichenau asi dvanáct kilometrů. Ráno v 8:40 tam jede autobus a zastávka je u chaty Weichtalhaus. A tak se stalo, že jsem krátce po deváté hodině z tohoto autobusu s hrstkou turistů vystoupil i já. Bez zbytečného otálení jsem se vydal po červené značce do rokliny a stoupal vzhůru. Na vrchol Klosterwappen je to necelách šest kilometrů s převýšením 1500 metrů. Počítá se s časem pět hodin. Průchod roklinou po kamenné řece byl opravdu moc hezký. Místy žebříky, řetězy a kramle, jinde jenom stupy vytesané do skály a nebo vyřezané do kmene stromů na dně rokliny. Nahoru to šlo, ale jít to opačně, to si nedovedu představit.Po naprostém vyčerpání jsem na vrchol nejvyšší hory Dolního Rakouska vyšel o třičtvtě na jednu. Dal si pivo v plechu, pokochal se pohledem a vyrazil po plošině Schneebergu ke kostelíku císařovny Sisi u horní stanice ozubnicové železnice. Pak jsem podél trati sestoupil do lázeňského městečka Puchberg am Schneeberg na vlak k domovu.
159 fotek, 8.8.2018, 161 zobrazení, 74 komentářů | cestování, dokumenty, klasická-fotografie, krajina, příroda
Cílem tohoto putování ani tak nebyl přechod Velké Fatry, ale samotný výstup na Rakytov, kopec s nádherným výhledem, který se svojí výškou 1567m.n.m zaujímá čtvrtou příčku nejvyšších vrcholů tohoto pohoří. Vyšel jsem z Liptovské Osady nejdříve po silnici do Nižné Revúce a pak Teplou dolinou do Severního Rakytovského sedla. Odtud do bylo k vrcholu už jenom kousek. Počasí přílo nádherným výhledům na Nízké a Vysoké Tatry, Malou Fatru (Lúčanskou a Kriváňskou) a samotnou Velkou Fatru. Na vrcholu jsem se zdržel a užil si toho nádherného pohledu, kdy vidíte jenom hory. Z vrcholu jsem se vydal do Jižního sedla a přes Minčol na Ploskou. Sluníčko hřálo a i v těchto výškách bylo vedro jako hrom. Přišel jsem na chatu pod Borišovom a než zi chatárka stačila opsat údaje z OP, vypil jsem jedno pivo. Pak jsem se ubytoval a zbytek odpoledne trávil jen tak u chaty. Když se sluníčko trochu sklonilo k západu, vyšel jsem ještě na Borišov. Ráno jsem se pak vydal kolem Ploské na Koniarky a Necpalskou dolinou do Necpal. Tam jsem svoji tůru ukončíl a jel k domovu.
134 fotek, letos v srpnu, 199 zobrazení, 46 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, příroda, země
Do Tater se vydávám v naději, že alespoň tam se trochu schladím v dnešních parných dnech. Ze dvou volných dnů byl právě pátek nejvhodnější k výstupu na Rysy, nejvyšší horu Polska a taky nejvyšší horu, na kterou se dá na Slovensku dostat bez horského vůdce. Předpověď počasí na tento den dávala jen malou možnost bouřek. A tak hurá na vlak. Ten můj měl zpoždění a tak jsem se na Popradské Pleso dostal až druhou zubačkou a tudíž jsem se ocitl na konci zástupu turistů mířících na tento vrchol. Jenom po rozcestí Nad Žabím potokem jsem jich předešel sedumdesát a pak jsem to už nepočítal. U chaty Pod Rysmi byla docela zima, ale kousek výš, kam už dosahovaly sluneční paprsky bylo příjemné teplo. Na vrcholu s kótou 2499,6 m bylo narváno. Není se čemu divit. Právě sem vede turistická značka a tady je nejvyšší vrchol Polska. Proto jsem raději přešel odpočívat na druhý z vrcholů, kde bylo jen pár turistů a který je o tři metry vyšší. Dal jsem si pivečko a vydal se proti nekonečnému zástupu, převážně Poláků, zpět do údolí.
Po úspěšném výšlapu s kolegy do Branné se vydáváme na pokračování. Začínáme tam, kde jsme posledně zkončili (v Branné) a jdeme přes kopečky do Ostružné. Hezké počasí a dobré pivečko v cíli naší cesty udělalo i z tohoto vandříku prima den...
78 fotek, letos v červenci, 136 zobrazení, 62 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, příroda, země
Malé Karpaty nabízí velké množství zajímavých míst, krásné hory a místy nedotčenou přírodu. Dnešní trasa je jednou z těch, které mám oblíbené. Vychází z Plaveckého Mikuláša (auto jsem zaparkoval u obecního úřadu) a prochází přes nádhernou Kršlenici na Čiernou skalu, výhledový kopec Javorinka a Jelení horu se zajímavým skalním útvarem. Končí opět u OÚ v Pleveckém Mikuláši. Tak pojďte se mnou na procházku Plaveckým krasem....