Posledním navštíveným pohoří na našem vandru po polských horách jsou Pieniny. Leží již na hranicích se Slovenskem a jejich nejvyšším vrcholem je Wysoká (Vysoké skalky) s výškou 1050 m.n.m. Pokračujeme tedy ze Sadeckých Beskyd přes sedlo Rozdiel a vystupujeme na Wysokou, čtvrtou korunku polských hor na tomto treku. Protože se schyluje k bouřce, ubytujeme se na chatě Pod Dubraszka a ráno pokračujeme do prielomu Dunajca a dále do Črveného Kláštera. V kempu dunajec postavíme stany a druhý den ráno se vydáme na Tři Koruny a Sokolicu. Večer se vracíme zpět do kempu a ráno vyrážíme k domovu. Bylo to moc hezké toulání po krásných horách polských Beskyd.....
  • červen až červenec
Třetí pohoří, které na tomto treku navštívíme, jsou Sadecké Beskydy (Beskid Sądecki) s nejvyšší horou Radziejowa (1.266 m). Putování začínáme po obědě z městečka Krošcienko nad Dunajcem. Večer se ubytujeme v schtonisku Na Przehybie a ráno pokračujeme přes Radziejowu do sedla Rozdiel, které odděluje Sadecké Beskydy od Malých Pienin a kde ukončím toto album (ne naše putování)....
  • letos v červnu
Náš vandr po polských horách pokračuje v pohoří Beskid Wyspowy ( česky Ostrovní Beskydy). Po svačince u obchůdku v osadě Rzieki se vydáváme do dlouhého a nekonečného kopce. Na konci cesty je vrchol Mogelica s výškou 1170 m.n.m.Jde o nejvyšší vrchol Ostrovních Beskyd a tím pádem i o další Korunku. Noc strávíme na louce pod vrcholem a ráno se přesuneme do osady Szczawa, kde se rozloučíme s tímto hezkým pohořím. Po přesunu autobusem se dostaneme na začátek další etapy, ale to zase příště....
  • letos v červnu
Jako každý rok v červnu vyrážíme s kamarády na pár dní do hor. Letos je naším cílem pásmo Beskyd severně od Tater a dosažení nejvyšších vrcholů čtyř horských celků, tzv Korunek polských hor. První na řadě je málo známé, ale krásné, pohoří Gorce s nejvyšší horou Turbacz 1310m.n.m. Z domova jedeme vlakem do Popradu a pak autobesem do Nového Targu. Odpoledne za parného počasí vyrážíme do hor. Večer vystupujeme na Turbacz a pak přespíme na chatě (schronisku) Pod Turbaczem. Druhý den pak pokračujeme přes Gorc do Rzeki, která je na rozhraní pohoří Gorce a Ostrovní Beskydy (Beskid Wyspowy). A pak dál, ale to až příště... Hezký článek o tomto pohoří jsem našel na netu zde: https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta/gorce-a-polske-karpaty.A130731_163106_kolem-sveta_tom
  • letos v červnu
Naše oblíbené místo ke trávení dovolené v Chorvatsku na Makarské riviéře je kemp Dole v Živogošči. Čisté moře, krásné hory a klidné pláže na konci jara jsou k odpočinku to pravé. A na nějaký ten výlet se taky našel čas....
  • letos v červnu
Hory nad Živogoščem lákají svojí zdánlivou nedostupností. Na Sutvidu, nejvyšší hoře Riliče jsem byl už dvakrát, a proto jsem se letos rozhodl zdolat horu Sokolić nad Drvenikem. Vede na ni stezka zvaná Drvenické stěny a dá se jít už z Drveniku a nebo jako já od kostelíku u Stareho sela, kam jsem vyjel autem. Počasí bylo kouzelné a výhledy trochu omezené mlhou a oparem. Ale i tak, nu což, pojďte se podívat....
  • letos v červnu
I letošní dovolenou trávíme odpočinkem u Jadranu na Makarské riviéře. A je téměř tradicí si udělat výlet ke kapličce na vrcholu kopce Vrčenica na úpatí Riliče ve výšce 395 m.n.m. Nádherný výhled je odměnou za námahu vynaloženou ke zdolání tohoto cíle.
  • 2.6.2019
Na květen Petr naplánoval přechod pohoří Beskid Mały (Malé Beskydy) v Polsku, s výstupem na jejich nejvyšší vrchol Czupel 933m.n.m, který zaujímá dvacátou příčku na seznamu Koruny hor Polska (Korona Gór Polski). Vyrážíme z Andrychowa, kam jsme dojeli autobusy z polského Těšína. První etapa byla na Schronisko PTTK Leskowiec a další den hodně dlouhá tůra k další chatě na Magurce Wilkowické. Po přespání krátký sestup do Belska-Biele. Celou trasu jsem napočítal na 65 km a Petrova GPS se zastavila na 3000 nastoupaných metrú.
  • letos v květnu
S příslibem hezkého počasí vyrážím na takový malý výšlap na Velký Lopeník, čtvrtou nejvyšší horu Bílých Karpat. K výstupu volím modrou trasu vedoucí ze slovenské Nové Bošáce a pro sestup neznačenou trasu po státní hranici do osady Predpoloma a dále do Nové Bošáce.
  • 27.4.2019
Když jsem se toulal po svých oblíbených místech Žalostinské vrchoviny....
  • letos v dubnu
Sněžný vrch s výškou 546m se nachází jihozápadně od druhého nejvyššího vtcholu Malých Karpat - Vysoké. Nevede tam žádná turistická trasa a dokonce ani vyšlapaný chodníček. Výhledy z vrcholu jsou nyní na jaře docela hezké. Já jsem se sem vypravil a trasu naplánoval přes Vysokou na Sněžný vrch , dále před Bartalovou do mémo výchozího bodu, do Kuchyně. Tak jestli chcete, můžete se se mnou projít hezkou jarní krajinou Malých Karpat s vůní medvědího česneku.....
  • letos v dubnu
Bylo mým velkým snem vydat se na Svatojakubskou cestu a dojít do Santiaga de Compostela. Letos jsem na začátku roku začal celou cestu připravovat a 2. dubna jsem se svojí ženou vyrazil. Jít pěšky už z domova bylo nemyslitelné a tak se do městečka Sarria ve španělské Galicii přesuneme veřejnou dopravou. Z Vídně do Madridu letadlem a dál vlakem. V Sarrii přenocujeme a ráno 3.4.2019 vyrazíme na "camino" Před náma je 118 km dlouhá cesta, kterou jsme si rozdělili do šesti dnů. Na konci cesty získáváme doklad o absolvování trasy a Compostelu. Další volný den, který sloužil jako rezerva pro nenadálé zdržení využijeme k prohlídce města a odpoledne k malému výletu k břehům Atlantiku. Brzy ráno posledního dne se vydáme na cestu k domovu. Vlakem a letadlem, z Vídně pak autem ažv domů. Tak si to celé pojďte projít s náma.....
  • letos v dubnu
Říká se, že všude dobře, tak co doma. Jenže jarní únava ze mě udělala lenocha, kterému se nikam daleko nechce. Proto si ráno pospím a vlakem vyrazím do Hustopečí, odkud jsem si našel trasu s několika cíly. Nakonec dojdu do Klobouk u Brna a autobusem se vrátím domů....
  • letos v březnu
Dnes jsem se vydal na malou procházku po kopcích Bílých Karpat s cílovým bodem na vrcholu kopce Čupy ve výšce 574 m.n.m.
  • letos v březnu
Blatnická hora vlastně ani není žádná hora, jenom takový malý kopeček, poslední na okraji Bílých Karpat, s poutním kostelíkem Sv. Antonína. Nikdo tady tomu neřekne jinak, než "Antonínek". Já jsem se vydal na takovou delší procházku přes toto krásné místo z nádraží v Blatnici, kde vlak zastavuje jen na požádání. Prošel jsem po loukách a polích až do Lipova a vrátil se vlakem domů.
  • letos v březnu
V mapách jsem objevil zajímavá místa pod vrcholem Vápenná v Malých Karpatech. Trochu jsem si připravil trasu a vyrazil. Z Plaveckého Podhradí po žluté, ze které jsem odbočil do hezké rokliny pod Červenicí. Je tam pár hezkých jeskyněk a skalních převisů. Dál jsem si to zamířil rovnou lesem nad Čertovu dolinu. Na hřebínku s výhledem na Vápennou je pár hezkých skal. Pak zpátky na žlutou a po ní k vrcholu Vápenné. Další trasa byla přes Klokoč na Báborskou a nakonec jsem ještě vylezl na Pohanskou. Celé kolečko jsem ukončil v Plaveckém Podhradí.
  • letos v březnu
Horu Lysec jsem poprvé zahlédl z Tlsté a od té doby jsem stále myslel na to, kdy a jak k vrcholu. Teprve dnes jsem vyrazil. Vlakem jsem přijel do Martina a odtud autobusem do dědinky Belá-Dulice. Od kostela je to k vrcholu asi osum kilometrů. Cesta procházela místy lesem a hodně po loukách. Ze samotného Lysce je hezký výhled na okolní pohoří i vzdálené Tatry. Zpátky jsem sestupoval stejnou trasou až na Medzijarky a pak do Jasenské doliny k rekreačnímu středisku Kašová a po silnici do Belé na autobus.
  • letos v únoru
Nevím kolikrát jsem už byl na Žalostiné, ale vždycky se tam těším. A ať je zima nebo léto, vždycky je tam hezky....
  • letos v únoru
Dnešní krátké toulání jsem naplánoval do oblasti Myjavské pahorkatiny na zříceninu hradu Branč. A aby to nebylo jenom do zdí hradu, ještě jsem jej trochu obešel...
  • letos v únoru
Projít se zasněženou Pálavou bylo moje dávné přání. Dnes ráno jsem ale vstával na vlak do úplně jiných končin. Mrazivé ráno zapříčinilo zpždění mého vlaku a tak jsem se vrátil domů, dal si kafe a vyrazil za svým snem. Na Pálavu přikrytou bílou peřinou z pondělního sněžení. A byla krásná...
  • letos v lednu
Máme slíbené krásné počasí a tak se jdu podívat, kolik sněhu napadlo na Lysé hoře. A že ho tam mají hodně, to uvidíte...
  • 21.1.2019
Když jsem ráno vyjížděl z domova, byl Vrchol Velké Javořiny v mracích a ani předpovědi nic moc neslibovaly. Ale nahoře se ukázalo sluníčko a i když foukal hodně silný vítr, bylo tam nádherně...
  • letos v lednu
Venku je mizerné počasí a přesto mě to tam táhne. Vyjdu si do svých oblíbených míst Bílých Karpat, jen tak se "vyprdět". V kopcích byla mlha, ale kouzelná......
  • letos v lednu
Stalo se tradicí, že na začátku roku vyrážíme s kolegy z práce na Hostýnky. letos poprvé naše kroky vedly do Chřibů na jejich nejvyšší vrchol, Brdo. A nebylo to špatné...