Při krátkém pobytu v Jeseníku jsem navštívil pár míst, kde noha má ještě nevstoupila. Tady je jedno z nich. Dva malé kopečky na dohled od sebe - Lánský vrch 423 m.n.m s rozhlednou Židle a Boží horu 525 m.n.m( též Chrámová hora).( Boží hora je nejvyšší vrchol Žulovské pahorkatiny)
  • zima 2013/2014
  • 2020
Žerotín je první kopec Bílých Karpat jen pár kilometrů od Strážnice. Jeho úbočí jsou osázena vinohrady a na vrcholu stojí kaple a vysoký kříž. Výhledy jsou zde krásné. A když se vydaří počasí jako dnes, pak to stojí za to.
  • 13.4.2013
Říká se, že všude dobře, tak co doma. Jenže jarní únava ze mě udělala lenocha, kterému se nikam daleko nechce. Proto si ráno pospím a vlakem vyrazím do Hustopečí, odkud jsem si našel trasu s několika cíly. Nakonec dojdu do Klobouk u Brna a autobusem se vrátím domů....
  • letos v březnu
Malý dopolední výstup na Žalostinou. Když jsem vycházel, svítilo sluníčko. Když jsem se pak vrátil k autu, začalo pršet.
Kategorie: krajinapříroda
  • 7.12.2011
  • 5.9.2011
Když jsem jel z Kľaku vlakem z Prievidze do Trnavy, všiml jsem si hezkých kopců s vysílačem na vrcholu a začal se zajímat co to je a jak se tam dostat. A pak jsem dlouho odkládal cestu do těchto končin, až teprve nyní. Byl jsem unesen krásou hojně navštěvovaných kopců , které připomínají naši Pálavu. Naprosto pohodová turistika.
  • 27.9.2013
Z Martinek vyrážíme dál údolím Turce mezi Malou a Velkou Fatrou do vesničky Kláštor pod Znievom. Auto necháme u hřbitova a po zelené stoupáme na vrchol Zniev, kde je i zřícenina stejnojmenného hradu. Cestou zpět se stavíme na Kalvárii a podél křížové cesty dodeme zpět do Kláštora. Do našeho dočasného působiště v Rajeckých Teplicích se vrátíme dolinou potoka Vríca přes Kľačno a Fačkovské sedlo. A tím jsme dnešní den objely celou Lúčanskou Malou Fatru.
  • loni na jaře
Tak jako každý rok v červnu se s Petrem vydávám na nějaký ten vandr. Letošní plán jsme přehodnotili téměř měsíc před odjezdem a vydali se po Zlaté stezce Českého ráje z Mnichova Hradiště do Jičína. I když trasa ve vyhledávači ukazuje asi 120 km, Petrova GPS to spočítala na 150km. Za šest dnů docela slušný výkon. A to je hodně kiláků po skalách, schodech a žebřících. Spali jsme v kempech, z nichž některé byly mimo trasu a tak jsme si trochu museli zajít. Stravování z batohu a hospůdek a stánků kolem trasy. Počasí celkem dobré, i když druhý den nám celý propršel. Celá pátý den jsme se motali po všech možných trasách v Prachovských skalách. Bylo to bezva. Tak si pojďte tuto trasu ve zkratce projít s náma.....
  • červen 2018
Projít se zasněženou Pálavou bylo moje dávné přání. Dnes ráno jsem ale vstával na vlak do úplně jiných končin. Mrazivé ráno zapříčinilo zpždění mého vlaku a tak jsem se vrátil domů, dal si kafe a vyrazil za svým snem. Na Pálavu přikrytou bílou peřinou z pondělního sněžení. A byla krásná...
  • letos v lednu
Tentokrát jsem se vydal na moje oblíbená místa v Bílých Karpatech. Z Lučiny jsem se vydal přes NPR Čertoryje na hřeben Žalostinské vrchoviny, pak výstup na její nejvyšší vrchol - Žalostinou 621m.n.m, a po západu slunce temným lesem přes Bukovinu zpět na Lučinu.
  • 12.12.2012
Už jsem to nemohl vydržet a tak jsem se vydal na Radhošť. Je pravdou, že jsem se těšil na azúro a sluníčko, ale co naplat, počasí neporučíš. No ale zima je mocná čarodějka, a to co vyčarovala se dá obdivovat i pod mraky.
  • 18.2.2013
Tentokrát se vydávám na Slovensko do Západních Tater. Plánoval jsem Roháče, ale nakonec jsem od toho upustil a vyšlápl si na jeden z nejkrásnějších kopců Slovenska, na Sivý vrch. Noční cesta byla docela v pohodě, jen to mrazivé ráno v Nižné, kde jsem čekal na první autobus. Ještě v Kraľovanech bylo nebe plné hvězd, avšak po vystoupení z autobusu poblíž horárně pod Bielou skalou jsem zjistil, že je zamračené a nad horama jsou nějaké tmavé mraky. Nahoru jsem začal šlapat za rozednění a čekal jsem, kde potkám huňáče hledající si snídani. Po hodině jsem vstoupil do mlhy. Rozloučil jsem se s krásnými výhledy, ale šel jsem dál. Ve výšce cca 1500 m.n.m jsem zahlédl nad sebou měsíc a když jsem se ohlédl, zjistil jsem, že už jsem nad mrakama. Sluníčko svítilo za kopcem a tak jsem si na první paprsky musel počkat až na Sivý vrch. Výstup na vrchol je mezi skalními věžmi, místy po řetězech po cestičkách ve skalách. Prostě nádhera. Výhled z vrcholu - nádhera. Dolů jsem se vydal přes Ostrou a Babky. Celá tato trasa je plná krásných výhledů. Do Jalovce jsem došel jen pár minut před odjezdem autobusu.V Liptovském Mikuláši nastupuji na vlak a cestou udělám pár snímků z vlaku. Doma jsem tak akorát k večeři. Bylo to PARÁDA!!!
  • říjen 2013
Když jsem plánovat tuto túru, vždycky jsem narazil na nějaký zádrhel. Buď to byl uzavřený chodník v dolině Parichvost (podle výstrah HZS.sk) nebo málo času na autobus ( poslední s přípojem k domovu). A tak jsem nakonec vypracoval několik variant s tím, že se pak uvidí. Do Zuberca jsem cestoval přes noc a tak bylo jasné, že mé výkony nebudou nic extra. První úsek jsem byl téměř o hodinu rychlejší než jsem plánoval, ale pak jsem se sotva držel časových limitů . Zvládnout Skriniarky, 3 km za 2 hodiny se mi nepodařilo vůbec. Pod Pachoľú jsem znovu zhodnotil situaci a raději sestoupil do Spálené doliny a k chatě Zverovka na autobus. Měl jsem toho plné kecky. Ale přežil jsem. Tak se pojďte podívat na pár fotek, které jsem s roztřesenýma rukama pořídil.
  • 19.7.2017
Toužil jsem se vrátit do míst, kde jsme s Petrem ukončili naše putování po poloninách před třemi lety. Na Koločavu. A odtud se vydat na poloninu Piškoňa a horu Strimba. A tak jsme náš letošní podzimní vandřík směřovali právě sem. Podzimní počasí nám naše plány trochu změnilo, a tak místo na Strimbu jsme se svezli terénním autem na Bukovinku. Bylo kouzelné poznat snad poslední zapadlou vesničku vysoko v horách, kam se dá jenom na koni nebo pěšky ( a nebo teréňákem). No a na Piškoni, tam jsme si užívali nádherného dne s výhledy přes celé Karpaty. Pojďte se podívat a možná i načerpat inspiraci ....
Nápad vydat se do hor na Ukrajinu vyvolal zděšení. Kdekdo nám to rozmlouval, ale my jsme přesto jeli. Už sama cesta místní dopravou byla dobrodružství, ale svět hor, to byla paráda. A tak jsme přešli po horách z Luhu černohorským hřebenem, vylezli na nejvyšší horu Ukrajiny Hoverlu(2061m), poloninu Svidovec, Krásna , až jsme došli do Koločavi a celý vandr zakončili u hrobu Nikolaje Šuhaje (loupežníka). Celkem jsme našlapali bezmála 160 km a nastoupali neuvěřitelných 7250m. Všem, kteří se sem chtějí vydat mohu jen doporučit. Na zakarpatí vládne klid a pohoda.
  • červen 2014
Vydal jsem se na vandřík po části Záhorácké magistrály z Vrbovců do Sobotiště, krajem Bílých Karpat. Z trasy jsem několikrát odbočil, protože červená značka obchází tři výhledové vrcholy (Ostrý vrch, Vesný vrch a Peckovou). Počasí bylo nakonec lepší, než předpovídali a tak jsem ani moc nezmokl.
  • květen 2017
Malé putování z Králík na Horu Matky Boží (Mariánský vrch) a přes Val (rozhledna) na Křížovou horu ( dříve poutní místo, dnes vrchol s rozhlednou)
  • 26.4.2012
Zvoláním "hej Slovane" se vydávám se svojí ženou na pověstmi opředenou horu Radhošť v Beskydech. Přiznávám, že prvotní plán bylo zdolat úsek z Ráztoky na Pustevny lanovkou, ale plánovaná odstávka lanové dráhy nás donutila vyšlápnout si to "po svých". Na Pustevnách jsme doplnili spálené kalorie a procházkovým tempem došli na vrchol Radhoště. A pak už následoval sestup přes Černou horu do sedla Pindula na autobus.A to byl můj poslední výšlap, když mi bylo ...cet let.
3 komentáře
  • 22.10.2013
Mé kroky míří ke svahům Alp do horských lázní Puchberg am Schneeberg jenom kousek za Vídní. Odtud se vydám zdolat nejvyšší vrchol Dolního Rakouska , horu Klosterwappen s výškou 2076 m.n.m v pohoří Schneeberg (Sněžné hory nebo také Sněžník). Cestuji vlakem do Puchbergu a ještě kousek autobusem k lanovce v Losenheimu. Lanovka nejezdí a tak si musím poctivě vyšlápnout celý kopec. Na vrcholcích je docela teplo a tak si vystačím jenom s tričkem a později mikinou. Díky odstávce lanovky i zubačky je nahoře klid a jenom pár turistů. Projdu hlavní vrcholy a podél ozubnicové trati sestoupím zpět do Puchbergu na vlak
  • 3.11.2015
Do Tater se vydávám v naději, že alespoň tam se trochu schladím v dnešních parných dnech. Ze dvou volných dnů byl právě pátek nejvhodnější k výstupu na Rysy, nejvyšší horu Polska a taky nejvyšší horu, na kterou se dá na Slovensku dostat bez horského vůdce. Předpověď počasí na tento den dávala jen malou možnost bouřek. A tak hurá na vlak. Ten můj měl zpoždění a tak jsem se na Popradské Pleso dostal až druhou zubačkou a tudíž jsem se ocitl na konci zástupu turistů mířících na tento vrchol. Jenom po rozcestí Nad Žabím potokem jsem jich předešel sedumdesát a pak jsem to už nepočítal. U chaty Pod Rysmi byla docela zima, ale kousek výš, kam už dosahovaly sluneční paprsky bylo příjemné teplo. Na vrcholu s kótou 2499,6 m bylo narváno. Není se čemu divit. Právě sem vede turistická značka a tady je nejvyšší vrchol Polska. Proto jsem raději přešel odpočívat na druhý z vrcholů, kde bylo jen pár turistů a který je o tři metry vyšší. Dal jsem si pivečko a vydal se proti nekonečnému zástupu, převážně Poláků, zpět do údolí.
  • srpen 2018
Tak tedy dnes a nebo nikdy. Máme před sebou poslední den pobytu a po týdnu mraků a deště se trochu ukázalo sluníčko. Vyrážíme do pohoří Schneealp s přáním zdolat jeho nejvyšší vrchol, horu větrů, Windberg.
  • podzim 2017
Vydávám se se svojí ženou na méně náročnou ( ovšem krásnou) turistiku do Jeseníků, konkrétně na Vysokou holi. Vysoká kole je druhým nejvyšším vrcholem Moravy se svými 1462 m.n.m . Z Bruntálu nám jede autobus až na Ovčárnu, a pak přes krásný hřeben na Skřítek. Do odjezdu autobusu zbývá ještě hodně času a tak jdeme na další zastávku přes Klepáčov k motorestu Ztracenka. A pak už cesta domů a kezké vzpomínky...
  • červenec 2015
Výstup na druhou nejvyšší horu Malých Karpat.
Kategorie: krajinapříroda
2 komentáře
  • 18.12.2011
Při brouzdání po mapě jsem narazil na lokalitu hustě protkanou turistickýma trasama s názvem Hohe Wand, což je v překladu Vysoká stěna. Vygúglil jsem si informace o možnosti turistiky v teto lokalitě a vyrazil. Vlakem z Břeclavi jste tam za chvilku. Držel jsem se popisu trasy vyčtené na internetu a i tak jsem chvilkama tápal, kudy dál. Neznám jazyk místního kmene a tak ptát se by bylo zbytečné. Na vrchol skal jsem vyšel jednou z ferat (tuo nejlehčí) a stěny jsem pak opouštěl hezkou soutěskou Grosse Klause, jednou ze dvou přístupných v tomto malém pohoří. Všem, kdo mají rádi žebříkové a jinak jištěné výstupy mohu doporučit. Na své si tady určitě přijdou i fajnšmekři.