Oblíbené

Choteč - Chýnice - Tachlovice - Nučice - Úhonice
  • minulý čtvrtek
seppak
Vrchol Vysoká s nadmořskou výškou 754m je druhý nejvyšší (po Zárubech 768m) CHKO Malé Karpaty. Jde o členitý skalnatý masív s příkrými zalesněnými svahy, který byl v roce 1988 vyhlášen přírodní památkou.
Předmětem ochrany na ploše 80,5 ha jsou vrcholové vápnomilné bukové lesy s příměsí dubu a sutinové lesy javorové bučiny s charakterem pralesa. Průměrný věk lesního porostu je 200 let. Místy jsou k vidění i starší stromy.
  • listopad 2018
loudavetlapky
Po pošmourné sobotě se nám vrátil podzimně-letní listopad se sluníčkem a teplotou skoro 20 stupňů, tak jsme vyrazili na Slovensko a prošli si trasu Dolné Košariská - Hrombaba - Bradlo - Dolné Košariská - rozhledna Pod Klenovou - Dolné Košariská. Cca 16 kilometrů podzimně zbarveným lesem.
  • 4.11.2018
schomilous
S kamzíkama jsem se v Jesenikách už párkrát setkala.Vždy to bylo setkání ale jen na krátkou chvíli.Teď to ale bylo jiné.Ikdyž mě viděli dřív jak já je,neutekli.Jeden poklidně ležel,druhý se pásl.
Přisedla jsem si a s foťákem v ruce jsem si užívala jejich společnost.
  • 31.10.2018
atnelav
Na závěr října vyrážíme s Pavlem a Petrm do Beskidu Slaského, k našim severním sousedům. Lákalo nás zdolat další kopec do Koruny polských hor a k tomu poznat tento kousek Beskyd.
Vlakem se přemisťujeme do Bielsko-Bialej a odtud již po svých až do Nýdku.
1.den - Bielsko-Biala - Kozia Gora - Szyndelnia - Klimczok - schronisko PTTK Klimczok
2.den - schronisko PTTK Klimczok - Szczyrk - Skrzyczne 1257 mnm - Malinowska skala - Magurka - Barania Gora - schronisko PTTK Przyslop
3.den - schronisko PTTK Przyslop - Stecowka - Kubalonka - Kiczory - Stožek Wielki - schronisko PTTK Soszow
4.den - schronisko PTTK Soszow - Velká Čantoryje - Malá Čantoryje - Nýdek
Našlapáno cca 80 km a nastoupáno 4200 metrů.
  • říjen 2018
kibic
V půlce října proběhlo mezinárodní setkání rangerů na Šumavě. Sobotu jsme zasvětili společnému výletu na Třístoličník, Hochstein a Soumarské rašeliniště, počasí nám vyšlo na jedničku. Třístoličník je hraniční hora mezi Bavorskem a CZ, na dohled je Trojmezná, kde se stýkají hranice Rakouska, Německa a ČR, ale skalní vyhlídka i chata na Třístoličníku jsou už za hranicí. Navíc byla toho dne i skvělá viditelnost, dohlédli jsme až do Alp, co víc, si přát? Už jen zdravější Šumavu.
zapik86
  • loni na jaře
loudavetlapky
Tematín je rozsáhlá zřícenina hradu ve slovenském pohoří Považský Inovec. My jsme na hrad vyrazili po žluté turistické značce z Hrádocké Doliny. Cesta je to sice nejkratší, ale také nejvíc do kopce :)
  • duben 2018
vladko00
Fotky z archívu z viacerých výstupov na kopec Vysoká. Nie je to jedna akcia, je to fotogaléria k článku: http://popluhar.blogspot.sk/2018/03/zaujimave-fotomiesto-v-malokarpatska.html
Viem, že niektoré fotky tu už boli, ale proste sa mi to takto páči.
  • leden 2018
atnelav
Jako každý rok v tomto čase vyrážíme na Hostýnky. Letos jsme v čerstvém sněhu dali trasu Tesák - U tří kamenů - Holý vrch - Klapinov - Skalný - Bukovina - Hostýn - Bystřice pod Hostýnem. Bylo to parádní.
  • 29.12.2017
alro
Kategorie: krajinapříroda
  • 25.12.2017
atnelav
Vydávám se po dlouhé době do Hostýnek. Cílem je pár keší v okolí Kunovické hůrky, pak Rajnochovice, Kelčský Javorník a pak se uvidí. Dojedu vlakem do Kunovic a pak se jen tak potuluji a sbírám. Když je splněno, sejdu do Rajnochovic a pak to vezmu přes Černou Bařinu nahoru na Kelčák, kde se pokochám výhledy z rozhledny. Přes Čerňavu dorazím na Tesák, dávám si jídlo a rozhodnu se, že to dám až do Bystřice. Odcházím ve tři a tak valím přes Tři kameny, Holý vrch, Skalný na Hostýn, kde mě už zastihne tma. Do Bystřice je to ale kousek z kopce, tak s čelovkou nemám problém. Pěkný výlet.
3 komentáře
  • 9.12.2017
kamila1947
  • 7.12.2017
atnelav
Druhý den nám počasí udělá škrt. Od rána prší, takže zvažujeme co dál.
Máme ale štěstí na skupinu, která se chystá offroadem po okolí, takže se přidáváme.
A dostáváme se do míst, kam bychom se asi jen tak nekoukli. Nejdříve navštívíme záchrannou stanici medvědů, poté přejíždíme do horské vesnice Bukovinka, kde jsme královsky pohoštěni a na závěr se ještě podíváme k Syněvyrskému jezeru.
Po návratu do Koločavy navštívíme hrob Nikoly Šuhaje loupežníka a pak se již věnujeme jídlu, pití a přípravě na ranní odjezd do Užhorodu a cestu domů.
  • 26.10.2017
hedraseber
Ani nevím, v jakém znamení je letošní rok podle čínského zvěrokruhu, ale ten můj je ve znamení koní a hadů. V Arménii mně několikrát zkřížila cestu zmije levantská, největší měla tak 130-140 cm a její nádherné měděně zlaté tělo mělo v průměru kolem 8 cm. Plazila se nevzrušeně ve skalnatých horách kousek přede mnou a já jsem si ten silný zážitek nezkazila focením. Zmije levantská dorůstá až do dvou metrů a údajně je dost agresívní, ačkoliv jedem prý šetří. Tak nevím, jak je to myšleno, třeba jako že se podívá a řekne si, na tebe, blbečku, stačí dvě kapky... Tahle byla asi už dost stará a zkušená na to, aby se bezdůvodně vysilovala. Ale také je možné, že se s nebezpečným člověkem ještě nesetkala a měla mne za mírumilovného medvěda, který je v těch horách mnohem běžnější.
Zato malá slovenská zmijka nedala najevo žádnou plachost, jak se o zmijích traduje, ale rovnou se nachystala mě kousnout. Všimla jsem si jí na poslední chvíli a strnuly jsme každá ve své poloze, já v nedokončeném kroku, ona ostražitě měřila vzdálenost. Taky už jsem dost stará a zkušená a nechci zbytečně plýtvat zmijím jedem, tak jsem si na focení vzala raději dlouhý sklo.
A hřebci na Planině, to už je klasika, i díky nim tam život stále ještě plyne v přirozených rytmech...
  • červenec 2017
seppak
Druhý den přejíždíme k Bešeňové, kde se na loukách nad obcí nachází travertínové kaskády, prameny a skalky. Odtud se pak přesouváme kousek vedle do Kalamen. Následuje šlapák na zříceninu Liptovského hradu a čachtání v přírodním termálním jezírku. Večer v Jánošíkově krčmě ve Valaské Dubové a ráno odjezd domů.
  • srpen 2008 až říjen 2017
seppak
Třídenní výlet za babím létem do Chočských vrchů. První den šlapeme na Veľký Choč.
  • srpen 2008 až říjen 2017
vaculidka
  • 4.9.2017
windy-highlands
Brigádnický. Většinu názvů studánek jsem si vymyslela, takže je nehledejte na mapách.
3 komentáře
  • 20.8.2017
seppak
Janské Lázně - Stezka korunami stromů a lanovka. Černá hora - NS rašeliniště a sjezd na koloběžkách.